Tuesday, January 19, 2016

Komunikacija, šta to beše? - I deo



Prvi i osnovni razlog našeg 'kaskanja' za ostalim poslovnim svetom je nepoznavanje osnovnih pravila komunikacije. Prespori smo, ne poštujemo svoje i tuđe vreme, nemamo sistem komunikacije sa samim sobom (možda najvažniji deo...), saradnicima i klijentima.

Digitalna pismenost je sposobnost da koristimo tehnologiju kako bi stvorili, procenili i upravljali informacijama!

Većina ljudi sa kojima sam sarađivao (nekoliko stotina podređenih i nekoliko desetina nadređenih) jedva da su poznavali i koristili pravilno napredne linije komunikacije. Na žalost, informatička pismenost u Srbiji niža je čak 30 puta u odnosu na najrazvijenije zemlje Evrope.

Samim tim, vreme odziva pri svakom kontaktu sa poslovnim ljudima u Srbiji je nekoliko desetina puta duže. Moja saradnja sa kompanijama iz Evrope, SAD i Rusije pokazala mi je da za informaciju koju mogu odmah da dobijem (nije potrebno vreme saradnicima da mi dostave traženi podatak) ne moram da čekam duže od 2 dana. Kod nas, u 80% slučajeva, moram da odvojim nedelju dana za pribavljanje iste stvari jer su ljudi uvek 'u prevelikoj gužvi'. Puno puta sam sedeo sa ljudima koji ispred mene, na neobaveznoj kafi, ili se ne javljaju ili kada se jave kukaju kako su u prevelikoj gužvi i kako nemaju vremena.

U svim prodajnim timovima koje sam vodio najveći problem je komunikacija. Obavezan deo mog posla je praćenje najvažnijih brojeva u komunikaciji prodavaca. Ako izostavimo težinu samog prikupljanja tačnih informacija, dolazio sam do poražavajućih podataka. Više od 80% prodavaca kontaktira potencijalnog klijenta samo jedanput. Preko 60% potencijalnih klijenata je dobilo neispunjeno obećanje da će mu se prodavac javiti. Statistika jasno pokazuje zašto je neko neuspešan u svom poslu. Isto važi i za menadžere, vlasnike firmi.
Vreme odziva poslovne komunikacije u razvijenim zemljama teče u sekundama i minutima, a kod nas u danima i nedeljama!
U svojoj poslovnoj karijeri nikada nisam čuo saradnika iz Srbije da mi kaže: Javiću ti se (poslaću ti i sl.) za nekoliko sekundi ili minuta. Uvek je to neko popodne ako kontaktiramo pre podne ili sutra pre podne ako kontaktiramo popodne. Dakle, nekoliko sati je najmanja jedinica mere, još više izvestan odgovor je par dana, do kraja nedelje ili sledeće nedelje. Ukoliko analizirate gore navedeno doći ćete do istog zaključka.

Da li će se ovo promeniti? Možda ako malo više pričamo na ovu i ostale ključne teme i radimo sistemski na uspostavljanju standarda. Sledi nastavak, moja saradnja sa najrazvijenijim prodajnim sektorima u svetu i kako sam 'pogrešno' naučen da komuniciram?!

No comments:

Post a Comment