Thursday, October 29, 2015

Istorija prodaje - II deo

Mogućnost da ljudi imaju lični uspeh ponudila je neslućene opcije vlasnicima i prodavcima. Građani nisu više bili radnici već potencijalni kupci i prodavci. Poslovni lideri su izmenili način poslovanja prodajnih sektora usvajanjem novog rečnika. Prodavac (Salesman) i prodaja (Sales) ulaze u svakodnevni poslovni rečnik i daju ljudima mogućnost zarade i karijere kakvu pre kao radnici nisu imali. Ova poslovna orijentacija omogućila je sektoru prodaje vrtogavi razvoj koji traje do danas.

1872. godine nastaje prvi katalog za naručivanje proizvoda poštom iz fotelje, što otvara novu mogućnost prodajno orijentisanim kompanijama.

Nekoliko godina kasnije, 1876. godine, američki naučnik Bel (Bell) pronalazi telefon što dovodi do mogućnosti intenzivne prodajne komunikacije.

Jedan od prvih časopisa o prodaji Salesmanship (Veština prodaje) objavljen je 1903. godine. Pojavila su se preduzeća koja su počela prikupljati prve podatke o prodaji. Pravili su prve izveštaje za rukovodstvo u prodaji o raznim temama poput „Moderne metode i tendencije“, „Planovi za podizanje duha lojalnosti u prodajnom preduzeću“ i slično.

Sledeće nedelje očekujte nastavak odlomka moje nove knjige Prodajni ciklus koja je izašla iz štampe 16.10.2015.. Za sve dodatne informacije i rezervacije svog primerka pošaljite mi poruku ili pozovite 063300994.



No comments:

Post a Comment